SIP Trunks: kun je dat eten?

Wat is dat ook alweer: een SIP Trunk, kun je dat eten? Eigenlijk is het niet meer dan een softwarematige telefoonlijn. SIP wordt gebruikt om onder andere VoIP / spraakverbindingen tot stand te brengen. Het gesprek wordt opgezet via internet. Groot voordeel is de grote mate van flexibiliteit. Je kunt bijvoorbeeld het aantal lijnen voor je onderneming instellen. En dat is nog maar het bekende topje van de ijsberg.

Voordelen van een SIP trunk

  • Met SIP trunking bespaar je fors op je maandelijkse kosten
  • Belkosten – met name internationaal – zijn een stuk goedkoper via een SIP trunk
  • Je organisatie krijgt een onbeperkt aantal gesprekskanalen
  • Medewerkers van verschillende vestigingen kunnen gratis met elkaar bellen

De praktijk

“Wat we nu vaak zien is dat een onderneming een telefooncentrale met bijbehorende toestellen heeft. Vaak is de apparatuur verouderd en voldoet deze niet meer aan de eisen die vooruitstrevende bedrijven binnen het MKB vandaag de dag aan telefonie stellen. Er zijn geen ontwikkelingen meer rondom het oude ISDN-netwerk, omdat dit langzaam verdwijnt”, vertelt John Splinter, binnen Fieber verantwoordelijk voor het ordermanagement. “In september 2019 stopt KPN zelfs helemaal met ISDN, dus zal iedereen over moeten stappen.”

Is er iemand thuis?

Mensen bepalen het liefst zelf waar en wanneer ze werken. In 2012 ook wel geïntroduceerd als Het Nieuwe Werken. In praktijk betekent het vaak dat er ongebruikte telefoontoestellen op ongebruikte bureaus in te grote kantoren staan, terwijl de medewerker in kwestie thuis belt met zijn of haar mobiele telefoon. Een onwenselijke situatie. Achterhaald en ouderwets. En vaak duurder dan nodig, door een lopend ISDN-abonnement. Het overstappen naar een nieuwe telefonie oplossing is echter kinderspel. De gebruiker merkt er nagenoeg niets van. Als de SIP Trunks zijn geïnstalleerd, bellen vestigingen wereldwijd onderling gratis. Lijnen die bezet zijn, horen definitief tot de verleden tijd.

Lagere maandkosten

‘We krijgen van onze klanten terug dat ze de overstap naar een nieuwe manier van telefoneren als een drempel ervaren. Als we ze uitleggen dat dit op geen enkele manier ingewikkeld, nadelig of onverstandig voor ze is, zijn ze gauw om. Zeker als de maand na installatie blijkt dat de nieuw gekozen cloudoplossing resulteert in lager maandkosten en goedkopere gespreksminuten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de wegvallende afschrijving- en vervangingskosten’, besluit Splinter.

Meer informatie? Bel gerust met 088 – 25 50 100 en onze specialist vertelt je er alles over.

By | 2017-09-25T09:50:35+00:00 juni 20th, 2017|SIP Trunk|Reacties uitgeschakeld voor SIP Trunks: kun je dat eten?

About the Author: